tisdag 29 januari 2013

Godmorgon

Godmorgon alla fina.
Har ni sovit gott? Det har inte jag. Efter träning satte jag mig och "pluggade" på Wayne's Coffee med två kompisar i några timmar. Tyvärr så blev det inte mycket plugg men mycket trevlig prat :) Vid åtta snåret satte jag mig på Café Linne och stannade kvar tills de stängde. Då fick jag gjort lite mer. Det betydde att jag först var hemma lite över tio på kvällen. Jag gick ock la mig direkt när jag kom in genom dörren men ändå låg jag vaken till 01.30 och kunde inte somna. Bättre blev det inte när jag låg och tänkte "somna nu Julia, du måste somna nu om du ska orka att gå upp halv 6. Om jag somnar nu så kan jag sova i 4h.. om jag somnar nu så får jag 3,5h sömn .. osv.

Väckarklockan ringde halv 6 och idag tog det bara 40 min för mig att komma upp ur sängen. Poängen är att jag kom iväg och han gymma i 40 min innan min första lektion började halv 9. Stolt!

Dagens träning:
Kondition
10 min gång (Level 5,6 med 1,0)
20 min jogg/springande (Level 8,0-11,2)
Jag brukar köra intervall när jag väl springer men inte idag. Idag sprang jag i stadigt tempo mellan 8,0 och 9,5)

Styrketräning:
10 kg viktstång
Squats x10 singlar
Squats x4 4 sek långsamt ner och fyra sekunder långsamt upp
(x3)

Sen körda jag också övningen som bilden nedanför. Jag vet inte vad de heter så det var lättast att lägga upp en bild :)
x10 singlar
x10 4 sek långsamt ner och 4 sek långsamt upp
x10 singlar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar